Typisch bij het begin van een nieuw jaar maak je goede voornemens. In de top 5 goede voornemens zie je nooit het digitaliseren van je administratie. Wel, dit voornemen kunnen wij je ten stelligste aanbevelen want hierdoor spaar je veel tijd die je dan kan spenderen aan je andere goede voornemens. Makkelijk meegenomen dus!
Wat is doccle?
Op doccle ontvang, behandel en bewaar al je documenten op één centrale plaats die je altijd en overal kan bereiken via PC, tablet of smartphone. Uit marktonderzoek weten we dat je dankzij het digitaliseren van je administratie jaarlijks gemiddeld 31 uur spaart.
Wacht dus niet langer en begin nu met het creëren van extra vrije tijd!
Ondertussen gebruiken meer dan 1,7 miljoen Belgen of 1 op 3 huisgezinnen doccle, en versturen meer dan 100 organisaties hun documenten digitaal. Ook de overheid werkt samen met doccle. Zo bieden zij je voorlopig alvast je belastingaangifte en je pensioenfiches aan via doccle. Kijk dus zeker regelmatig eens in de lijst van bedrijven of er een organisatie is bijgekomen die je kan toevoegen aan je account.
En alsof dit alles nog niet interessant genoeg is, maak je je administratie ook een pak duurzamer met doccle. In een jaar tijd verstuurden we meer dan 85 miljoen documenten digitaal en spaarden we zo 4500 bomen.
Dus waar wacht je nog op?
Ga nu voor digitaal!
Hier nog even de drie stappen om je administratie te digitaliseren.
1. Registreer je op doccle
Eerst maak je een doccle-account. Download de doccle-app in de App store of Google Play Store of ga naar doccle.be.
2. Leg verbindingen met de bedrijven die voor jou interessant zijn.
In het menu ‘Verbindingen’ vind je alle organisaties die samenwerken met doccle. Om je documenten digitaal te ontvangen, verbind je je account met dit bedrijf of deze organisatie. Gezien de documenten persoonlijk zijn, moet je je wel eerst identificeren met doccle-codes. Deze kan je terugvinden op je documenten of opvragen bij het desbetreffende bedrijf.
3. Ontvang, behandel en bewaar je documenten digitaal.
Zodra je verbinding is gemaakt, ontvang je al je documenten digitaal. Je krijgt een mail telkens je een nieuw document hebt. Moet je een actie ondernemen, zoals een factuur betalen bijvoorbeeld, dan krijg je een melding zodat je tijdig het nodige kan doen (en zo ook geen aanmaningskosten er bovenop krijgt).
Alle administratieve functies in één app!
Het unieke aan doccle is dat je alle administratieve functies in één app kan uitvoeren.
Betalen: Je kan rechtstreeks vanuit doccle een betaling doen met om het even welke bank-app. De status van het document wordt automatisch aangepast zodra je factuur betaald is. Dus hoef je niet meer gaan te controleren in je bankapp of je een factuur al hebt betaald of niet. Je ziet het meteen in doccle.
Bovendien krijg je meldingen als een betaaldatum van een factuur dichterbij komt. Zo vermijd je facturen te vergeten of te laat te betalen. Dus zo vermijd je dan ook nog eens extra kosten voor aanmaningen met je digitale administratie!
Wil je nog een stapje verder gaan, dan kan je ook een domiciliëring afsluiten met slechts een paar muisklikken.
Ondertekenen: moet je een document ondertekenen, dan hoef je dit vanaf nu niet meer te printen, daarna ondertekenen, dan opnieuw inscannen en versturen. Je kan een document in doccle simpelweg ondertekenen met itsme® . Handig en snel.
Zelf documenten opladen: heb je belangrijke documenten die je niet mag of wil verliezen, zoals een notariële akte, een arbeidscontract of je diploma? Deze kan je zelf toevoegen aan je digitale kluis. Zo worden ze veilig bewaard en kan je ze altijd makkelijk terugvinden.
Documenten delen: soms wil je een document delen met iemand anders. Dit kan het geval zijn bij het afsluiten van een lening. Meestal vraagt je bank je een loonbrief. Je kan dan heel makkelijk die loonbrief vanuit doccle delen met je bank. Dit is ook een heel handige optie wanneer je facturen aan je boekhouder moet bezorgen.
Overzichtelijk archiveren: al je ontvangen documenten kan je netjes archiveren in door jou gekozen categorieën.
Heb je toch nog vragen of lukt er iets niet, dan staan onze customer service collega’s klaar om je verder te helpen. Samen met onze chatbot Doccy zorgen we zo voor een permanente ondersteuning. Dat dit geapprecieerd wordt toont onze steeds toenemende klanttevredenheidsscore van meer dan 90%!
Kortom, geen enkele reden meer om niet te digitaliseren, want nog makkelijker wordt moeilijk!
Heb je al een account? Meld je hier aan.