Samensmelting met Zoomit levert Doccle in één klap 1,5 miljoen gebruikers meer op
Doccle gaat nauwer samenwerken met Isabel Group en neemt het Zoomit klantenbestand volledig over. Hierdoor krijgen professionele klanten één aanspreekpunt om facturen en andere documenten te verzenden, terwijl de gebruikers van Doccle en Zoomit wel hun vertrouwde platform kunnen blijven gebruiken. “Iedereen wint bij deze samensmelting. Bedrijven zullen veel vlotter hun klanten kunnen bereiken via beide platforms en voor de gebruikers vergroot het aantal organisaties waarmee ze digitaal kunnen werken”, zegt Bram Lerouge, CEO van Doccle. Het platform ziet het aantal gebruikers met 34% toenemen. Dat aantal gebruikers stijgt ineens spectaculair van 2,9 naar 4,4 miljoen.
Met Doccle en Zoomit beschikt Isabel Group over de twee belangrijke, digitale administratieve platformen voor consumenten, zelfstandigen en kleine ondernemingen in België. Liefst 4,4 miljoen Belgen maken gebruik van Doccle of Zoomit om facturen op een veilige manier digitaal te betalen. Organisaties zoals energiebedrijven, ziekenfondsen en sociale secretariaten moesten tot nog toe echter kiezen tussen beide platformen om hun documenten tot bij de klanten te krijgen, wat niet de administratief eenvoudigste en meest efficiënte manier van werken is. En hun klanten moesten op hun beurt beide platformen raadplegen om hun facturen te kunnen betalen.
Meer duidelijkheid: slechts één contactpunt voor beide platforms
Met deze samenvoeging komt er vooral duidelijkheid op de markt, zowel voor consumenten als voor professionele organisaties. Vooral bij deze professionele organisaties was de vraag hiernaar groot. Doccle wordt voor hen het centrale merk en contactpunt voor de dienstverlening en beheert voortaan de administratie en commerciële belangen. En dat biedt verschillende voordelen. Hierdoor wordt het voor bedrijven minder complex en hoeven ze niet meer te kiezen tussen Doccle en Zoomit. Bovendien wordt het voor die organisaties eenvoudiger om hun klanten op verschillende manieren te bereiken: Zoomit, Doccle Apps, Peppol, mail, eigen portalen en zelfs papier.
Betere dienstverlening: de klant kiest
De Doccle-oplossing bundelt voortaan alle organisaties, maar de samenwerking heeft voor de eindgebruikers geen impact. Zij zullen nog steeds hun documenten in hun huidig digitaal administratieplatform blijven ontvangen. Wie vandaag bijvoorbeeld de factuur van zijn energieleverancier ontvangt in Zoomit, zal die in de toekomst nog steeds in Zoomit toegestuurd krijgen. De consument zal in de toekomst wel meer en meer verzenders zien verschijnen op beide platformen en kan zelf kiezen waar hij zijn facturen afhandelt.
Doccle en Isabel Group blijven de Zoomit-functionaliteit voor banken verder ondersteunen. Voor de financiële instellingen die met Zoomit samenwerken, verandert er niks. Het platform bouwt voorts aan een nieuwe technologische oplossing die meer toekomstgericht en beter geïntegreerd kan worden in hun apps. Hierdoor zullen facturen nog veiliger en beter afgehandeld en betaald kunnen worden.
Bovendien worden facturen in Doccle/Zoomit, indien gewenst, naadloos aan accountants bezorgd.
Deze samenwerking tussen Isabel Group en Doccle vereenvoudigt het aanbod naar grotere bedrijven, die een rechtstreekse integratie met Doccle/Zoomit wensen. Softwarepakketten die de mogelijkheid voorzien om hun gebruikers (typisch kleinere bedrijven) vanuit hun software B2C- en/of B2B-facturen te verzenden en te ontvangen, zullen kunnen blijven verderwerken met de integraties (APIs) van Isabel Group. Deze laatste zullen gefactureerd en “geserviced” worden door Isabel Group.
Perscontacten:
- Doccle: Bram Lerouge
- Isabel Group: Marie Costers
- Bepublic: Bram Van Hemelryck
Over Zoomit – Isabel :
Zoomit is een gratis dienst van Isabel Group waarmee consumenten documenten zoals facturen en loonbrieven via hun online banktoepassing kunnen ontvangen en betalen. Zoomit telt elke maand meer dan 1,5 miljoen actieve gebruikers bij 13 banken.
Over Doccle:
Voor bedrijven: Doccle is een technologiepartner die white-labeled functionaliteiten ontwikkelt binnen administratie, zoals betalingen, handtekeningen en datadeling. De bestaande administratieve processen verrijken met deze functionaliteiten laat bedrijven toe efficiënter te digitaliseren met minimale impact op hun eigen IT-roadmap. Bovendien kan er door integratie met de Doccle-applicatie rechtstreeks toegang verkregen worden tot 3 miljoen gebruikers om zo de digitalisatie nog verder te versnellen.
Doccle werkt samen met duizenden bedrijven en organisaties uit alle mogelijke sectoren zoals: Acerta, Attentia, CM, De Watergroep, Farys, Aquaduin, KBC, Liantis, Helan, Securex, Telenet, UZA, UZ Leuven, Vivaqua, Water-Link, Primagaz, Partena Professional, UCM, VOO, Colruyt Group, Ecowerf, GHDC, …. Meer dan de helft van de top 25 Belgische bedrijven is gekoppeld met Doccle.
Voor eindgebruikers: Doccle is het grootste digitale administratieplatform in België. Bijna 3 miljoen Belgen ontvangen, beheren en bewaren documenten op Doccle. Doccle is een slimme administratie-assistent die alle documenten in een betrouwbare digitale omgeving verzamelt. Zo ontzorgt Doccle de Belgen bij hun administratie.
Doccle luistert naar gebruikers en bedrijven om dag in dag uit door te gaan met het bouwen van een veilige en gebruiksvriendelijke digitale administratie. De applicatie wordt gefinancierd door deelnemende bedrijven. Het wordt gratis aangeboden aan de gebruikers.