Hoe werkt Doccle?
Wil je je administratie efficiënter aanpakken en aan de slag gaan met Doccle?
Vraag je je af hoe je precies moet beginnen? Geen zorgen! Op deze pagina vind je een handig stappenplan om je op weg te helpen met Doccle.
STAP 1: Maak een account aan
Heb je al een Doccle-account? Log dan hier in.
Ben je hier nieuw en wil je je registreren? Maak dan hier een account aan.
STAP 2: Voeg jouw bedrijven toe
Geweldig! Je hebt nu een Doccle-account en je bent klaar om documenten van jouw bedrijven te ontvangen, te betalen en te bewaren.
Maar voordat je aan de slag kunt, moet je eerst een verbinding maken met elk bedrijf waarvan je graag documenten wilt ontvangen.
STAP 3: Hoe maak je een verbinding?
Via een simpele knop of QR-code via mail
- Je hebt een mail gekregen van het bedrijf in kwestie met een link in om een verbinding te maken.
- Het kan ook zijn dat er een QR-code in de mail staat. Die moet je dan even scannen.
Via het eigen portaal van het bedrijf
Neem even een kijkje op het portaal van het bedrijf zelf. Daar kan ook een knop staan om de verbinding met Doccle te maken.
Via je persoonlijke QR-code of code op je laatste papieren factuur
- Jouw persoonlijke Doccle codes kan je meestal terugvinden op je laatste factuur die je van het bedrijf in kwestie hebt ontvangen.
- Of scan de QR-code die ook op je laatste factuur staat.
Doccle voorziet bovenstaande methodes, maar niet elk bedrijf heeft elke methode geactiveerd. Wil je weten welke methode het makkelijkste is voor welk bedrijf? Zoek dan jouw bedrijf op onze bedrijvenpagina, en we lichten het je toe.
We begrijpen dat dit soms verwarrend kan zijn. Aarzel niet om contact met ons op te nemen als je hulp nodig hebt. Ons supportteam staat klaar om je te helpen!
Fijn! Vanaf nu kan je jouw documenten beheren, zoals jij dat wil.
Met Doccle kan je:
Documenten bewaren
Scan en bewaar persoonlijke documenten rechtstreeks in je Doccle-account.
Facturen betalen
Je op een veilige en vlotte manier in Doccle facturen kan betalen?
Documenten delen
Deel op een eenvoudige manier documenten met wie je maar wil. Je partner, je boekhouder, of je ouders,…
Categorieën toevoegen
Je documenten gemakkelijk kan toevoegen aan categorieën, zodat je snel en gemakkelijk alles terugvind.