Hoe werkt Doccle?

Wil je je administratie efficiënter aanpakken en aan de slag gaan met Doccle?

Vraag je je af hoe je precies moet beginnen? Geen zorgen! Op deze pagina vind je een handig stappenplan om je op weg te helpen met Doccle.

STAP 1: Maak een account aan

Heb je al een Doccle-account? Log dan hier in.

Ben je hier nieuw en wil je je registreren? Maak dan hier een account aan.

STAP 2: Voeg jouw bedrijven toe

Geweldig! Je hebt nu een Doccle-account en je bent klaar om documenten van jouw bedrijven te ontvangen, te betalen en te bewaren.

Maar voordat je aan de slag kunt, moet je eerst een verbinding maken met elk bedrijf waarvan je graag documenten wilt ontvangen.

 

STAP 3: Hoe maak je een verbinding?

Via een persoonlijke link in een e-mail

  • Je hebt een mail gekregen met een link om een bedrijf toe te voegen aan je persoonlijke account.
  • Het kan ook zijn dat er een QR-code in de mail staat. Die moet je dan even scannen.

Via het eigen portaal van het bedrijf

Neem even een kijkje op het portaal van het bedrijf zelf. Daar kan ook een knop staan om de verbinding met Doccle te maken.

Via persoonlijke codes of een persoonlijke QR-code op papier

  • Jouw persoonlijke Doccle codes, of tokens, kan je meestal terugvinden op je meest recente factuur die je van het bedrijf in kwestie hebt ontvangen.
  • Of scan de QR-code die ook op je meest recente factuur staat.

 

Doccle voorziet bovenstaande methodes, maar niet elk bedrijf heeft elke methode geactiveerd. Op je persoonlijke account kan je onder de tab ‘Verbindingen altijd kijken welke relevante bedrijven aan jouw worden voorgesteld via een automatische verbinding. Hiervoor heb je geen bijkomende link of codes nodig. Als je bovendien itsme of je rekeningnummer koppelt, kan Doccle jou relevante bedrijven voorstellen.

Wil je weten welke methode het makkelijkste is voor welk bedrijf? Zoek dan jouw bedrijf op onze bedrijvenpagina, en we lichten het je toe. We begrijpen dat dit soms verwarrend kan zijn. Aarzel niet om contact met ons op te nemen als je hulp nodig hebt. Ons supportteam staat klaar om je te helpen!

Fijn! Vanaf nu kan je jouw documenten beheren, zoals jij dat wil.

Met Doccle kan je:

Documenten bewaren

Scan en bewaar persoonlijke documenten rechtstreeks in je Doccle-account.

Meer info vind je hier.

Facturen betalen

Je op een veilige en vlotte manier in Doccle facturen kan betalen?

Meer info vind je hier.

Documenten delen

Deel op een eenvoudige manier documenten met wie je maar wil. Je partner, je boekhouder, of je ouders,…

Meer info vind je hier.

Categorieën toevoegen

Je documenten gemakkelijk kan toevoegen aan categorieën, zodat je snel en gemakkelijk alles terugvind.

Meer info vind je hier.

Heb je nog verdere vragen?