Organiseer je fiscale fiches voor je belastingaangifte netjes in Doccle
De fiscale fiches voor je belasting aangifte moet je minstens 7 jaar bewaren. Met Doccle doe je dat op een handige en overzichtelijke manier.
Heel wat Belgen gebruiken Tax-on-web voor hun belastingaangifte. Dat is supermakkelijk aangezien heel veel velden al op voorhand ingevuld zijn. Je moet dus de fiscale attesten niet hebben om je belastingen in te vullen. Maar wist je dat je de bewijsstukken, die fiscale attesten dus, wel zelf moet bewaren gedurende minstens 7 jaar?
Die fiscale attesten worden je op alle mogelijke manieren bezorgd. Heel wat Belgen krijgen hun loondocumenten – en dus ook de fiscale fiche – digitaal via Doccle. Maar soms moet je een attest downloaden in een e-loket of persoonlijke omgeving van de instantie in kwestie. Nog andere attesten ontvang je dan weer op papier. Kortom, ze zitten overal verspreid. Niet zo handig als je ze toch zou moeten voorleggen voor een controle…
Met Doccle wordt die administratie kinderspel.
Je pakt dat het best aan door al je fiscale documenten in Doccle te verzamelen en ze een eigen categorie toe te wijzen, bijvoorbeeld “Belastingaangifte”. Zo kan je al je documenten netjes samen bewaren en kan je ze met 1 zoekopdracht allemaal tegelijk opvragen.
Om je fiscale attesten makkelijk terug te vinden, voeg je ze best toe aan een eigen gekozen categorie.
Zo kan je bijvoorbeeld alle attesten met betrekking tot eenzelfde jaar de categorienaam ‘Belastingen’ geven. Dat doe je door het document te openen en op het plusteken naast ‘categorie’ te klikken.
Als je vervolgens via ‘verfijnd zoeken’ al je attesten wil opvragen, hoef je enkel de gewenste categorie te selecteren.
Door dat systematisch elk jaar in orde te brengen, heb je automatisch een overzichtelijk archief van je belastingen.
Zo kan je er gerust op zijn dat als je ooit een document moet voorleggen ter controle, je dat makkelijk en snel terugvindt, ook na verschillende jaren.