Op Doccle kan je documenten ontvangen van verschillende bedrijven, maar wist je dat je jouw facturen ook eenvoudig kan betalen via dit beveiligde platform, alsook via de mobiele app? Hieronder kan je een overzicht terugvinden van de verschillende betaalmogelijkheden.
Facturen betalen met Doccle op computer
Heb je een e-mail ontvangen met een factuur? Volg volgende 6 stappen en betaal ze snel en eenvoudig:
Gebruikersnaam vergeten? Klik hier om hem op te vragen met behulp van je e-mailadres.
Wachtwoord vergeten? Klik hier om hem op te vragen met behulp van je gebruikersnaam.
Betaalmethodes op PC
Als je met je PC een betaling doet op Doccle heb je verschillende methodes om te betalen:
- Mobiel Bancontact
- Bankkaart Maestro
- Via KBC
- Via CBC
Ontdek hier wat meer informatie over deze betaalmethodes:
Facturen betalen met de mobiele app
- Heb je een e-mail ontvangen met een factuur op je smartphone of tablet?
- Ben je aangemeld op de mobiele app en merk je dat je nog een factuur moet betalen?
Volg volgende stappen om ze te betalen via de mobiele app.
Heb je de mobiele app nog niet? Klik hier om ze te installeren. Installeer ook je favoriete bank-app om betalingen te kunnen verwerken.
Betaalmethodes in de mobiele app
Als je met de mobiele app een betaling doet heb je verschillende methodes om te betalen:
- Bankkaart Maestro
- Mobiel Bancontact
Ontdek hier wat meer informatie over deze betaalmethodes:
Video Tutorial betalen met de App
Veelgestelde vragen
De factuur heeft geen “betaal nu” knop.
Als de betalingstermijn verstreken is wordt je factuur altijd automatisch gearchiveerd en is het niet meer mogelijk om ze via Doccle te betalen.
Je kan de factuur alsnog betalen met behulp van de gegevens die je links van de factuur kan terugvinden. Je zal het bedrag, de uiterste betalingsdatum, IBAN, BIC en de mededeling terugvinden.
De factuur werd al betaald op een andere manier.
Heb je de factuur al op een andere manier dan Doccle betaald? Dan kan je ze best de status “al betaald” geven. Zo wordt de factuur gearchiveerd en krijg je de (automatische) betalingsherinnering niet.
Ben je niet meer zeker of je de factuur al betaald hebt?
Bij Doccle weten we enkel of je factuur reeds betaald werd als je de betaling via onze platform of onze app gedaan hebt.
In geval van twijfel kan je links van de factuur de status van de betaling terugvinden. Daar staat vermeld of je de factuur via Doccle betaald hebt en de datum waarop.
Nog geen Doccle-account?
Heb je al een account? Meld je hier aan.