Voor zelfstandigen

Als zelfstandige heb je al genoeg aan je hoofd. Doccle helpt je om tijd te besparen en je administratie efficiënter te beheren. Zo heb je meer tijd om te investeren in je zaak én je privéleven. 

Ontvang en verwerk al je facturen digitaal, bereid je btw-aangifte moeiteloos voor, en houd het overzicht over zowel privé als zakelijke documenten. Met een reeks van handige opties binnen Doccle, kan jij als zelfstandige jouw administratie vlotter laten verlopen.

Doccle voor zelfstandigen

Voordelen voor zelfstandigen

Altijd in orde

Doccle bewaart al je documenten binnen jouw account en voor zolang jij dat wil. Zo gaat er gegarandeerd niets verloren en blijft alles samen in een beveiligde omgeving. Ook Peppol werd geïntegreerd binnen Doccle. Hiervoor ben je meteen in orde met de verplichting die vanaf 2026 van toepassing is. En je hebt er geen nieuwe tool of software voor nodig.

Meer tijd voor andere zaken

Doccle vergemakkelijkt de administratie voor jouw onderneming, waardoor je meer tijd hebt voor wat echt belangrijk voor jou is. Denk aan het eenvoudig terugvinden van documenten, organiseren van je account zoals jij het wilt of zelf relevante documenten opladen.

Eenvoudig delen

Via Doccle kan je eenvoudig de bezorging van documenten en facturen aan je boekhouder of boekhoudpakket automatiseren. Zo wordt die gevreesde kwartaalafsluiting meteen een stuk minder uitdagend. Of je kan bepaalde documenten ook delen met een zakenpartner, zodat iedereen altijd up-to-date is.

Toepassingen

E-facturatie & Peppol
Meer info
BTW-aangifte & boekhouding

Komt er binnenkort aan.

Doccle-account
Meer info

Haal meer uit Doccle

Om je al verder op weg te helpen, hebben we een aantal handige features binnen Doccle voor je opgelijst.

Een volledig overzicht van hoe je Doccle kan gebruiken als zelfstandige, kan je raadplegen via deze link.

  • Op Doccle kan je ook eigen documenten uploaden die niet afkomstig zijn van Doccle-verzenders.

    Je kan tot 7.500 documenten van maximum 25mb per bestand toevoegen, dit zowel via de PC-versie van Doccle als via de Doccle-app.

    Stappenplan om documenten toe te voegen
  • Om je documenten te sorteren en organiseren, kan je er categorieën aan toewijzen. Zodra je een of meerdere categorieën hebt toegewezen aan een document, kan je in je archief onder meer op deze categorieën filteren om snel de juiste documenten terug te vinden.

    Wat zijn categorieën en hoe kan ik ze gebruiken?
  • Vanaf nu kan je er via de Doccle-app voor zorgen dat jouw boekhouder of diens boekhoudpakket, systematisch de nodige documenten ontvangt zonder dat je deze zelf moet bezorgen.

    Volledige stappenplan
    1. Klik in jouw Doccle-account op Verbindingen. Je krijgt vervolgens een overzicht van je huidige verbindingen.
    2. Klik op de drie stipjes bij de verbinding en dan op DelenIn de app kan je delen door onderaan in de verbinding op Uitnodigen te klikken.
    3. Vul het e-mailadres in van de persoon met wie je de verbinding wil delen. Je kan optioneel een andere naam voor de verbinding ingeven en een persoonlijke boodschap voor de ontvanger toevoegen.
    4. Klik op Uitnodiging sturen om de uitnodiging te bevestigen.
    Bijkomende uitleg