Voordelen

Voordelen voor de werkgever

 

Ontzorgen van administratie 

  • Alle documenten aan de werknemer kunnen op éénzelfde eenvoudige manier bezorgd worden aan de werknemers.
  • Bij wijziging van persoonlijke gegevens (adres/ e-mailadres) van de werknemer, zal een document nog steeds afgeleverd worden in zijn persoonlijk account.

Rechtsgeldigheid & GDPR

  • Digitale aflevering van loondocumenten is even rechtsgeldig als papieren loonbrieven
  • In lijn met de GDPR-regelgeving en met focus op privacy en veiligheid

Efficientie & kostbesparing

  • Vergroot de efficiëntie van de HR-afdeling: werknemers hebben ten alle tijden toegang tot hun documenten, geen duplicaten meer.
  • Sneller en goedkoper dan papieren loonbrieven
  • Doccle is een wettelijke archivatiedienst: onafhankelijk toegankelijk, documenten blijven beschikbaar, ook na het verlaten van de werkgever.
  • Via enkele eenvoudige IT-ingrepen kunnen documenten via de eigen infrastructuur eenvoudig afgeleverd worden in het Doccle-account van uw werknemer

Bedrijfsimago

  • Digitalisatie van uw HR administratie kan een positief effect hebben op het bedrijfsimago
Type documenten
Voordelen voor de werknemer

 

Administratie vergemakkelijken

  • Documenten van verschillende bedrijven, zoals: nutsvoorzieningen,banken, mutualiteiten, verzekeringen, overheid, diensten- en goederenfacturen,… samen in één account.
  • Eén paswoord voor toegang tot alle belangrijke documenten.
  • Veilig, geen gevaar voor phising en geen reclame.

Bewaren van documenten

  • Automatische archivering
  • Documenten blijven bewaard en worden niet verwijderd, tenzij je dit zelf doet.

Zorgeloos betalen van facturen

Indien geen domiciliëring:

    • Makkelijk want alle betaalgegevens zijn vooraf ingevuld, je kiest je betaalmethode en je betalingsdatum
    • Veilig want er zitten enkel echte facturen in Doccle
    • Automatische herinnering om betaalherinneringen en boetes te vermijden
    • Mogelijkheid tot uitstellen van betaling

Wettelijk, digitaal ondertekenen

  • Gedaan met printen, scannen van papieren documenten,… en even rechtsgeldig.
  • Verzekeringspolis, contract, …

Delen van documenten en/of verbindingen

  • Met de bank, met je partner, met je werkgever, met je boekhouder,…

Zelf documenten toevoegen

  • Belangrijke documenten zoals diploma, notariële akte, contract,… kan je zelf toevoegen.

Deze informatie kan u ook bezorgen aan uw werknemer