Voordelen
Voordelen voor de werkgever
✅ Ontzorgen van administratie
- Alle documenten aan de werknemer kunnen op éénzelfde eenvoudige manier bezorgd worden aan de werknemers.
- Bij wijziging van persoonlijke gegevens (adres/ e-mailadres) van de werknemer, zal een document nog steeds afgeleverd worden in zijn persoonlijk account.
✅ Rechtsgeldigheid & GDPR
- Digitale aflevering van loondocumenten is even rechtsgeldig als papieren loonbrieven
- In lijn met de GDPR-regelgeving en met focus op privacy en veiligheid
✅ Efficientie & kostbesparing
- Vergroot de efficiëntie van de HR-afdeling: werknemers hebben ten alle tijden toegang tot hun documenten, geen duplicaten meer.
- Sneller en goedkoper dan papieren loonbrieven
- Doccle is een wettelijke archivatiedienst: onafhankelijk toegankelijk, documenten blijven beschikbaar, ook na het verlaten van de werkgever.
- Via enkele eenvoudige IT-ingrepen kunnen documenten via de eigen infrastructuur eenvoudig afgeleverd worden in het Doccle-account van uw werknemer
✅ Bedrijfsimago
- Digitalisatie van uw HR administratie kan een positief effect hebben op het bedrijfsimago
Voordelen voor de werknemer
✅ Administratie vergemakkelijken
- Documenten van verschillende bedrijven, zoals: nutsvoorzieningen,banken, mutualiteiten, verzekeringen, overheid, diensten- en goederenfacturen,… samen in één account.
- Eén paswoord voor toegang tot alle belangrijke documenten.
- Veilig, geen gevaar voor phising en geen reclame.
✅ Bewaren van documenten
- Automatische archivering
- Documenten blijven bewaard en worden niet verwijderd, tenzij je dit zelf doet.
✅ Zorgeloos betalen van facturen
Indien geen domiciliëring:
-
- Makkelijk want alle betaalgegevens zijn vooraf ingevuld, je kiest je betaalmethode en je betalingsdatum
- Veilig want er zitten enkel echte facturen in Doccle
- Automatische herinnering om betaalherinneringen en boetes te vermijden
- Mogelijkheid tot uitstellen van betaling
✅ Wettelijk, digitaal ondertekenen
- Gedaan met printen, scannen van papieren documenten,… en even rechtsgeldig.
- Verzekeringspolis, contract, …
✅ Delen van documenten en/of verbindingen
- Met de bank, met je partner, met je werkgever, met je boekhouder,…
✅ Zelf documenten toevoegen
- Belangrijke documenten zoals diploma, notariële akte, contract,… kan je zelf toevoegen.
Deze informatie kan u ook bezorgen aan uw werknemer